Morrissey, Hovet

I kväll har jag plåtat Morrissey på Hovet. Det går knappt att förklara hur stort det här är för mig, för nu har jag plåtat alla mina största idoler (Kent, Håkan Hellström, Placebo och lite halvt Winnerbäck där på ett hörn). Kent har varit mitt favoritband sedan jag började lyssna på musik. The Smiths – med Morrissey i spetsen – var det första bandet någonsin som under en tid lyckades peta ner Kent till en andraplats. Nu för tiden svänger min nummer ett lite fram och tillbaka (mest mellan Kent och Håkan), men Moz kommer alltid att betyda så oerhört mycket. Det här var även första spelningen någonsin som jag hade merchandise på mig i diket när jag plåtade. Eller, ja, egentligen är det en The Smiths-tröja (som fick fina komplimanger från några på första raden), men ändå.

Första gången jag såg Moz live var 2006, då jag tog några väldigt sorgliga bilder på honom med en kompaktkamera från publiken. Tyvärr har jag inte kvar bilderna, men jag hittade en av dem undangömd i ett av internets mörkaste hörn:

Moz_2006
Morrissey på Hovet 2006.

Andra gången jag såg honom var 2009. Under den spelningen rörde jag vid hans hand, vilket närmast kan liknas vid ett religiöst ögonblick, haha. Åh, är så himla glad över att jag plåtat honom nu i kväll. Nåväl, jag var där för Gaffa och det såg ut så här:

01IMG_3826_morrissey 02IMG_3873_morrissey 03IMG_4172_morrissey 04IMG_4102_morrissey 05IMG_4055_morrissey 06IMG_3980_morrissey 07IMG_4225_morrissey 08IMG_4127_morrissey

Alla bilder från spelningen finns här.

/S.

2 reaktioner på ”Morrissey, Hovet

Lämna en kommentar